tisdag 1 september 2015

Just nu ser jag fram emot -


- lördagen den femte September och den öppna repetitionen av musikalen med den omöjliga att översätta titeln FÖRKLÄDET på Göta Lejon. 

Detta är en av mina absoluta favoritmusikaler, en underbar moderna parodi på en gammaldags broadwayföreställning, och jag är hur nöjd som helst att den äntligen får Sverigepremiär. Den hade premiär på Broadway 2006 och vann Tony-awards för bästa musik och bästa manus. Jag har aldrig sett den i verkliga livet, men det ligger en massa bootlegs ute på Youtube, och flera av dom kan jag utantill. Jag menar, hur kan man inte älska Sutton Foster på Tony Awards i Showstopparen Show Off?

3 kommentarer:

  1. Kommer det en recension av denna?

    SvaraRadera
  2. Absolut, jag håller på och skriver på den nu. Det kanske dröjer någon dag, men den kommer snart:)

    SvaraRadera