lördag 25 september 2021

Katzelmacher med Teater Tillsammans


 

Just nu ser jag fram emot måndagen den 27:e September och premiären av Teater Tillsammans uppsättning av Rainer Werner Fassbinders Katzelmacher.

Jag har bara ett litet problem: jag vet inte riktigt vart det är jag ska. Jag googlar Teater Tribunalen, C/O Silkaret, Hus 7, i Fd Pripps bryggeri i Norra Ulvsunda, men inget dyker upp.

Från deras hemsida: 

"Hur ser Sverige ut efter nästa val? Vi vill blicka framåt i tiden och flytta handlingen i Rainer Werner Fassbinders debutpjäs Katzelmacher från 1960-talets Tyskland till 2020-talets Sverige där landet styrs av konservativa och högernationalistiska partier.  En grupp unga människor umgås, arbetar, bråkar och ligger med varandra. Plötsligt tränger en främling in i deras starka konstellation. Här får vi möta deras rädslor och fördomar mot främlingen. Samtidigt utnyttjar de det så mycket som möjligt, både sexuellt och ekonomiskt. Tillsammans utgör de en projiceringsyta för strukturellt våld och maktmissbruk.  

Med Tora Carlbaum | Anna Eklund | Anna-Lo Fjellström | Elinor Forsheden Sidoli | Maja Frykberg Andersson | Peter Hildén | Kevin Kronow | Teodor Olsson | Hjalmar Wide  

Regi & scenografi Julia Beil Amarilla 

Kostym Ulrika Lindqvist 

Mask Frida Ullander 

Ljuddesign & komposition Andreas Huumonen

 Ljusdesign Maja Lindström 

Regiassistent Maria Friberg 

Förlag Nordiska ApS 

Bearbetning Julia Beil Amarilla | Maja Frykberg Andersson | Peter Hildén 

Producent & grafisk design Jonna Jansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar