torsdag 4 maj 2017

Idag ser jag fram emot -


KANDIDAT 1 PORTRÄTTERAR KVINNOR, på Operahögskolan. Jag känner inte till något av verken, så jag antar att förutom att skriva om Polar Eclipse Teaters uppsättning av Noel Howards PRIVATE LIVES, så har jag en hel del pluggande framför mej. 

Regi: Wilhelm Carlsson

Jungfrurna
Av: Peter Bengtson
Libretto: Ragnar Lyth
Claire: Tessan-Maria Lehmussaari
Solange: Elisabeth Leyser 
Kronbruden
Av: Ture Rangström
Libretto: August Strindberg
Kersti: Annika Sandberg
Brita: Matilda Sterby
Modern: Mathilda Bryngelsson    
Jordemor: Mathilda Bryngelsson
Tintomara
Av: Lars Johan Werle
Libretto: Leif Söderström
Amanda: Annika Sandberg
Adolfine: Mathilda Bryngelsson    
Falstaff
Av: Giuseppe Verdi
Svensk text: Lars Huldén
Alice: Ella Morin
Nanetta: Therese Andersson
Meg: Elisabeth Leyser 
Quickly: Mathilda Bryngelsson    
Karmelitsystrarna
Av: Francis Poulenc
Svensk text: Göran Järvefeldt
Constanze: Therese Andersson
Blance: Ella Morin
Christina
Av: Hans Gefors
Libretto: Efter Lars Forssells skådespel ”Christina Alexandra”
Christina: Ella Morin

Majsan Dahling: piano, musikalisk instudering, repetitör
Mats Lindberg: kostym
Linda Sandberg: mask
Jimmy Svensson: ljus
Alma Ericson: ljustekniker 

Johan Ilve: scenmästare 

2 kommentarer:

  1. Hur var Frun från havet?? Nyfiken!!

    SvaraRadera
  2. Oj, det dröjer innan jag skriver om den; men jag tyckte om den. Jag tyckte det var en slags amerikansk bearbetning, och regin var en slags blandning av en melodram och en komedi av Tjechov. Jag tyckte bättre om Tjechov-delen.

    SvaraRadera