söndag 7 juni 2015

Idag firar man -


- Tony Awards på Broadway, och det var länge sen jag var så intresserad. En hel del produktioner verkar mycket intressanta, och jag håller tummarna för att en del av dom hittar hit! 



Den enda föreställningen jag har sett en svensk version av, faktiskt, även om man räknar in återuppförda produktioner, är Den Besynnerliga Händelsen Med Hunden Mitt I Natten, som jag såg på Kulturhuset Stadsteatern, och som jag tyvärr inte var vidare imponerad av. 
Här är en liten blänkare av hur dom gör uppsättningen på Broadway, i en produktion som jag tycker ger en mycket bättre inblick i hur det är att leva med en funktionsnedsättning, och samtidigt fira teaterns gränslöshet. Och en underbar chans för en ljussättare att briljera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar