torsdag 13 juli 2023

HUR JAG DRACK VIN UR EN KAFFEKOPP #Ikroppenmin #Parkteatern #KristianGid...


Martin bjöd in mig till genrepet av Parkteaterns "I kroppen min" - en gripande monolog om Kristian Gidlund, musikern, journalisten och författaren, som gick bort vid endast 29 års ålder i cancer. Hans blogg, "I kroppen min", blev ett existentiellt andningshål för miljontals människor under hans sista år i livet. I Johan Paus regi följer vi en man, spelad av Razmus Nyström, som är fångad mellan liv och död, i väntan på den oundvikliga katastrofen. Med en stark fysisk dynamik utforskar mannen meningen med livet och döden. Kristian Gidlunds ord tar oss med på en resa genom livets slutskede och hjälper oss att gripa tag i nuet. Att ge hans texter plats på scenen är att fortsätta låta dem beröra vår samtid, säger Josefin Rosales, konstnärlig ledare för Parkteatern. Vi dricker vin i plastkaffekoppar. #Ikrppenmin #Parkteatern #KristianGidlund #monolog #teater #livetsmening #existens #konst #scenkonst #teaterärlivet #JohanPaus #RazmusNyström #kultur #drama #existentialism #närvaro #nuet #j230706

1 kommentar:

  1. Så glad att jag hittade din blogg idag! Älskar teater och tycker det är så fint att du delar dina tankar och bjuder in oss att ta del av det. Jag hade också samma känsla som dig efter att ha sett ” i kroppen min”.

    Ha en fin dag!

    / Felicia

    SvaraRadera