torsdag 27 september 2018

Jag vill passa på och rekommendera -

- HÖST OCH VINTER, på Teaterverket, på Västmannagatan, nästan vid Odenplan.


Jag var ganska hösttrött och hostig, och inte alls sugen när jag motvilligt stegade ner i Teaterverkets källarlokal för ett genrep av Lars Noréns HÖST OCH VINTER. Jag är inte galen i Norén, och jag hade ganska nyligen sett Dramatens uppsättning, och var inte vidare berörd. 

Teaterverkets uppsättning är något annat: Det lilla scenrummet gör att det känns som om publiken sitter i vardagsrummet med scenfamiljen, och tvärtemot vad jag hade förväntat mej är detta en mycket proffsig och kompetent föreställningen: regin är säker utan att dra uppmärksamheten till sej, och den har gett skådespelarna en så säker grund att de inte behöver "spela" teater, eller agera förhöjt. Tvärtom känns det naturliga spelet nästan improviserat. Det är en överraskande favör att stiga in i en amatöruppsättning och bjudas på ett spel av så hög kvalitét.

Föreställningen hade premiär i våras, men blev så populär att man nu har tagit upp den igen, för en kortare spelperiod. 
Missa inte denna möjlighet att inleda din teaterhöst med något förträffligt!

Föreställningsdatum:
Tor 27 sept kl 18.00 – nypremiär
Fre 28 sept kl 18.00
Lör 29 sept kl 13.00 (OBS matiné, start kl 13)
Sön 30 sept kl 18.00


Biljetter hittar du HÄR.

Utförligare inlägg kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar