fredag 1 november 2013

TUBAKONSERT, Karl-Johan Elf, John Williams Tubakonsert, Rimskij- Korsakov: Sheherazade, Monnakgotia Light Years Away - Supernova!, Stockholms Konserthus, föreställning 75, 2013

V.44 31/10 föreställning 75. TUBAKONSERT. 

Jag erkänner villigt att jag har en väldigt osofistikerad musiksmak. Jag går igång på The boy is a bottom, Let's have a Kiki och Bang Bang med Will i am. Men kom igen, gott folk, vem kan motstå en god Tubakonsert? Och den var bara en tredjedel av som bjöds. Och i min smak gick det från det mindre aptitretande till det riktigt smaskiga. Det började med ett nyskrivet stycke om supernovor, följt av Karl-Johan Elf som på sin tuba framförde John Williams tubakonsert och så slutligen Rimskij- Korsakovs Sheherazade. Jag satt på andra bänkraden, biljetten kostade 198:- och jag var hur nöjd som helst. Det är något upphetsand med människor som vet vad dom sysslar med.
Om du gillade det här kanske du gillar 



Låter det intressant? Här är resten: 






Låter det intressant? Här är resten: 


OLIVIA STEVENS: PASSION - EN SKÅDIS RESA IN I LJUSET


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar