onsdag 1 januari 2020

2019 var inte vidare fantastiskt.

2019 var inte ett vidare produktivt år, vad gäller teater. Många teatrar hade stängt, eller en kraftigt neddragen verksamhet, och mitt teaterbloggande gick på sparlåga. Jag har aldrig sett så få föreställningar sen jag började med min blogg. Men jag hoppas på ett mer tillfredställande 2020.

Jag har alltid tyckt att det är synd att vi i Sverige inte har några stora teaterpriser, som Tony Awards, eller Olivier Awards, så jag har bestämt mej - för att göra mitt teatertittande och bloggande lite mer intressant, att instifta Bennypriset. 

Tanken är att jag ska nominera förställningar och konstnärer, för att sen, i slutet på 2020, 

Om Bennypriset funnits 2019 så hade vinnarna sett ut såhär: 

BENNYPRISET FÖR BÄSTA MUSIKALUPPSÄTTNING hade gått till Wermland Operas SOMETHING ROTTEN i regi av Markus Virta. 

BENNYPRISET FÖR BÄSTA PJÄS hade fått till Stockholms Stadsteaters ÄLSKARINNOR, manus Ann-Sofi Barany och regi av Philip Zandén. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar