onsdag 31 december 2014

Årets sista dag: en slags sammanställning.


215 föreställning blev det i år. Det blir lite mer än fyra föreställningar i veckan, vilket låter jättemycket, bra mycket mer än det känns, liksom. 
Jag har gjort en liten sammanställning, och om jag inte har förvirrat mej - vilket jag antagligen gjort - så har jag sett:

11 Operaföreställningar
34 Dansföreställningar
30 elevuppspel
91 pjäser
22 musikaler
17 konserter 
10 cabaret/shower/annat.

Av dessa har 
13 varit på Dramaten
21 varit på Kulturhuset Stadsteatern
10 varit på Dansens hus
15 varit monologer
12 varit barn- eller familjeföreställningar
2 pjäser varit på engelska
5 har jag sett två gånger: HAPPY END, SWEENEY TODD, CHICAGO, BILL,  STOP. PLAY. REWIND.

Och jag har fortfarande två föreställningar kvar att rapportera om:

STOP. PLAY. REWIND.  och EN JULSAGA på Boulevardteatern. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar