tisdag 18 oktober 2016

Filifjollan som fick som han ville.


Hurra! För några veckor sen gnällde jag över att jag inte kunde åka ner till Malmö Stadsteater och se Lucia Cajchanovas dramatiseringen av Tove Janssons underbara novell FILIFJONKAN SOM TRODDE PÅ KATASTROFER, i regi av Ada Berger, och idag, när jag och scannar internet efter någonting intressant - det är en ganska mager och ointressant höst, n'est-cafe? Eller har jag bara inte hittat russinen i den tråkigt torra kakan? - så ser jag att man på Dramaten till våren gör ett samarbete med teatern vid Lommabukten, och den 13:e Januari 2017 kommer deras produktion att ha premiär på teatern vid Nybroviken!!! Ingen information om vilken scen eller vem som står på den, men jag antar att det blir på en av de mindre ytorna.
Undrar vilka skådisar som kommer att spela? Får man önska sej? Stina Ekbland och Marie Göransson, givetvis.
Man kan väl få drömma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar